TOP 5 – CELE MAI BUNE STIRI ALE ZILEI DE 5 NOIEMBRIE 2012

Publicat in 05 Nov 2012, scris de admin
Categoria: ADMINISTRATIE, ADMINISTRATIE CENTRALA, ADMINISTRATIE LOCALA, EDITORIAL, EVENIMENT, INTERVIURI, NESORTATE, POLITICA, Pamflet, SOCIAL, prima pagina

INTREBAREA ZILEI: Pentru care motiv veti merge la vot pe 9 decembrie 2012 ca sa va alegeti parlamentarii ?

Din saptamanalul local JURNAL VALCEAN aflam despre “Conflictul dintre Putere si Opozitie din Consiliul municipal Ramnicu Valcea.”

Mărul discordiei: decizia edilului de a nu ataca cu recurs hotărârea instanţei privind centrul de producere a energiei verzi pe strada Ştirbei Vodă

• Viceprimarul Matei s-a abţinut de la vot, alături de consilierii PDL şi UNPR, în timp ce aleşii USL şi cei ai PPDD au votat pentru

Avizarea Planului Urbanistic de Detaliu „Centru de consultanţă, expunere, instalare a echipamentelor de producere a energiei verzi” pe strada Ştirbei Vodă a încins spiritele la ultima şedinţă a consilierilor locali râmniceni. Proiectul, respins de mai multe ori în mandatul lui Rădulescu, a fost aprobat în cele din urmă. Nu au lipsit însă acuzaţiile grave făcute de consilierii PDL la adresa administraţiei Frâncu, în condiţiile în care Primăria Râmnicului nu a făcut recurs la o decizie a instanţei câştigată de investitor. Surpriza a venit din partea viceprimarului social-democrat Ion Gigi Matei, care s-a abţinut de la vot, argumentându-şi bine gestul.

Proiect respins de Rădulescu, aprobat de Frâncu
În mandatul primarului Romeo Rădulescu, proiectul „Centru de consultanţă, expunere, instalare a echipamentelor de producere a energiei verzi” a fost respins de mai multe ori de consilierii locali. Liberalul Adrian Panduraşu a insistat ca acest proiect să fie introdus de mai multe ori pe ordinea de zi a şedinţelor, în condiţiile în care interesul acestuia era evident: vânduse terenul societăţii care urmează să realizeze proiectul. Obţinând aviz negativ din partea Consiliului Local, investitorul s-a adresat instanţei, care i-a dat câştig de cauză reclamantului.

Crăciunescu: „De ce primăria nu a făcut recurs?”
Consilierul democrat-liberal Grigore Crăciunescu a atras atenţia asupra faptului că primăria nu a făcut recurs la decizia instanţei, lăsând să se înţeleagă faptul că administraţia Frâncu a dorit pierderea acestui proces. „Este adevărat că este o hotărâre definitivă şi irevocabilă. Decizia instanţei a sosit la Primăria municipiului Râmnicu Vâlcea în data de 13 iunie 2012, dar avea termen de recurs 15 zile de la pronunţare. Înţeleg că primăria nu a făcut recurs la această sentinţă. Mai mult decât atât, juristul primăriei, domnul Deaconu, a spus că a făcut un referat către secretarul municipiului, către unul dintre viceprimari, dar nu a menţionat numele, şi către primarul în exerciţiu. Departamentul juridic din cadrul primăriei avea termen de 15 zile în care putea să facă recurs. Nu a făcut absolut nimic. Ca urmare, procesul s-a pierdut, iar astăzi, Consiliul Local este pus în situaţia clară de a pune în aplicare hotărârea instanţei. Termenul a fost suficient pentru recurs. De ce nu s-a făcut însă acest recurs?”, a afirmat consilierul PDL, Grigore Crăciunescu. Atât viceprimarul social-democrat Ion Matei, cât şi liberalul Gheorghe Ioniţă au susţinut că în posesia lor nu a ajuns niciun referat al juristului primăriei.

Motive invocate de secretarul Mihăescu
Au urmat explicaţii ale secretarului Toma Mihăescu, care a pasat responsabilitatea în ograda juristului ce a avut în lucru dosarul. „Primarul reprezintă municipiul. Neefectuarea acestei căi de atac se face sau nu se face în baza unui referat întocmit de juristul care are în lucru dosarul respectiv, apreciind că efectuarea unei căi de atac nu se justifică datorită faptului că nu se poate câştiga un asemenea proces. Şi, pentru a evita cheltuielile de judecată, face un referat şi spune dacă face cale de atac, ori nu avem motive să atacăm hotărârea primei instanţe.
Şi, atunci, primarul, singurul care are drept în justiţie, autoritatea publică, municipiul, spune da, dacă aşa se apreciază. Ştiind faptul că proiectul respectiv a fost supus dezbaterii Consiliului Local în vreo două sau trei rânduri, dacă nu mă înşel, în legislatura trecută şi nu s-a aprobat, fără o justificare din partea Consiliului Local. Logic şi normal, nu ai argumente în faţa justiţiei să susţii un punct de vedere pe care nu-l ştii. De aceea s-a făcut referatul respectiv şi primarul a pus viza respectivă şi nu s-a mai făcut cale de atac”, a susţinut Mihăescu.

Frâncu: „Exista pericolul să plătim despăgubiri foarte mari!”
Primarul Emilian Frâncu a punctat motivele care l-au determinat că ia decizia de a nu ataca cu recurs hotărârea instanţei: „Chiar la început de mandat, a fost una dintre primele speţe pe care a trebuit să le soluţionez, să iau o decizie. Referatul a fost foarte clar: neexistând din partea Consiliului Local motive ca să respingă solicitarea petentului pe un proiect cu fonduri europene, de asemenea arătându-mi-se că nu se pierde nimic din punct de vedere al banului public, ca să fie un pericol cumva că nu am mers până la capăt în susţinerea intereselor cetăţenilor şi cheltuirea banului public într-o manieră necorespunzătoare. Mi s-a arătat, de asemenea, faptul că s-a pierdut pe fond şi există posibilitatea să se ceară despăgubiri foarte mari, substanţiale, pe această speţă dacă noi continuăm. În măsura în care instanţa a demonstrat şi s-a pronunţat că fosta hotărâre nu a fost una susţinută, exista pericolul ca atunci să plătim o sumă mare, bugetul să fie afectat, iar banul public să fie cheltuit necorespunzător. Am analizat propunerea făcută de jurist pe dosar şi pe referat”, a conchis edilul Râmnicului. În cele din urmă, proiectul a fost supus votului consilierilor, fiind aprobat cu 13 voturi pentru, votând aleşii USL şi PPDD. Cei ai PDL şi UNPR s-au abţinut. Viceprimarul Ion Gigi Matei s-a abţinut justificându-şi votul: „Sunt dator să dau explicaţii votului. Nu pot să fiu împotrivă de patru ori şi a cincea oară să fiu de acord, chiar dacă este vorba de o hotărâre judecătorească”, a declarat viceprimarul Matei.

Din CURIERUL DE RAMNIC aflam informatia potrivit careia “Ultima rectificare bugetara – o perfuzie necesara pentru spitalele valcene.”

Ultima rectificare bugetară a perfuzat sistemul naţional de sănătate prin alocarea a 150 milioane lei la care se vor mai adăuga, în funcţie de necesităţi, şi alte suplimente financiare din rezerva de stat. Se aşteaptă, de asemenea, ca din taxa de clawback să se mai strângă în jur de 350 – 400 milioane lei care, la rândul lor, vor fi direcţionate spre alimentarea Fondului Unic de Asigurări de Sănătate cu destinaţia acoperirii datoriilor restante şi funcţionării spitalelor Peste toate aceste alocări exprese, va mai fi transferată de la un capitol bugetar la altul suma de 4 milioane lei care se va folosi exclusiv la asigurarea finanţării programelor naţionale de sănătate şi la completarea stocurilor de medicamente şi materiale sanitare din spitale.
Aceste fonduri sunt în măsură să asaneze terenul gol secătuit de guvernarea care a întocmit bugetul de stat pentru 2012 lăsând Sănătatea fără bani şi cu riscul de a intra în colaps la sfârşit de an.
În cazul unităţilor spitaliceşti din judeţul Vâlcea, perfuziile financiare se suprapun peste alte măsuri luate de Consiliul Judeţean care au în vedere laturile organizatorice şi funcţionale ale acestora.
- Pentru Spitalul Judeţean de Urgenţă, bunăoară, – a declarat preşedintele ION CÎLEA – am alocat fonduri pentru achiziţionarea unui compresor care va sosi din Germania în următoarele 10 zile şi va fi montat în staţia de aer comprimat. Prin achiziţionarea şi punerea imediată în funcţiune a acestui utilaj se va asigura permanenţa aerului comprimat la debitul şi presiunea cerute de funcţionarea diverselor aparate medicale. Suntem, de asemenea, în tratative avansate pentru achiziţionarea unui grup electrogen cu o putere de 110 KWA. O altă lucrare importantă a constat în creşterea puterii celor trei unităţi din postul trafo care asigură alimentarea cu energie electrică a Spitalului Judeţean de Urgenţă de la 400 la 630 KWA. Tot la Spitalul Judeţean am înlocuit conductele, vanele, hidranţii şi celelalte echipamente învechite din reţeaua de alimentare cu apă. Prin urmare, infuzia cu fonduri financiare şi înlăturarea riscurilor tehnice de perturbare a activităţii medicale ne dau garanţia că Spitalul Judeţean şi celelalte unităţi ale noastre din sistemul de sănătate vor traversa sfârşitul de an fără probleme.

“O sedinta fulger la Prefectura pentru rezolvarea problemelor de la Ocnele Mari.” Ne informeaza cotidianul “CURIERUL DE RAMNIC.

Prefectul judeţului Vâlcea, Mircea Nadolu, a organizat în data de 31 octombrie, la sediul Instituţiei Prefectului o şedinţă de lucru privitor la situaţia din Ocnele Mari, cu participarea instituţiilor şi societăţilor implicate.
Şedinţa a avut următoarea ordine de zi: concluziile ,,Studiului privind asigurarea capacităţii de producţie a sării în soluţie şi a documentaţiei pentru închiderea sondelor cu rezervă epuizată din câmpul III de sonde, oraşul Ocnele Mari, judeţul Vâlcea”, cu termen de predare octombrie 2012; situaţia actuală a câmpurilor III şi IV de sonde pentru exploatarea sării în soluţie din oraşul Ocnele Mari, stadiul monitorizării locuintelor aflate în zona de incidentă a acestora, etape de strămutare a locuintelor aflate în pericol iminent; stadiul îndeplinirii programului de acţiuni derulate în anul 2012 în câmpul I şi II de sonde din oraşul Ocnele Mari; stadiul îndeplinirii acţiunilor stabilite prin minuta nr. 15897/ 18.11.2011, încheiată cu prilejul întâlnirii de lucru anterioare; stadiul actual al lucrărilor de închidere şi ecologizare a obiectivelor miniere Armăşeşti Vest şi Cernişoara (comuna Cernişoara, judeţul Vâlcea).
La şedinţă au participat: Mircea Nadolu – prefectul judeţului Vâlcea; Aurora Gherghina – subprefect; Dumitru Persu – vicepreşedinte Consiliul Judeţean Vâlcea; Adrian Voicu – director general, Societatea Naţională a Sării S.A. Bucuresti; Mocuţă Marius – Departamentul de Cercetare de ,,Geologie şi Geofizică Ambientală”, Universitatea Bucureşti; Andrei Monica – Departamentul de Cercetare de ,,Geologie şi Geofizică Ambientală”, Universitatea Bucureşti; Constantinescu Tiberiu – Departamentul de Cercetare de ,,Geologie şi Geofizică Ambientală”, Universitatea Bucureşti; Pompiliu Crai – Director general adjunct, SC Conversmin SA Bucureşti; Georgescu Dan – şef serviciu, SC Conversmin SA Bucuresti; Marius Tănasie – Director, Exploatarea Minieră Râmnicu Vâlcea; Constantin Melinte – Director tehnic, Exploatarea Minieră Râmnicu Vâlcea; Vasilescu Gheorghe – S.C. Irimat Cons S.R.L. Ploieşti (asistentă tehnică); col. Adrian Mesescu – Inspector şef, ISU Vâlcea; Marica Dumitru, inspector – Direcţia Regională în Constructii Sud Vest Oltenia (CCICLC Vâlcea); ştefan Păun – Comisar coordonator, Comisariatul judeţean Vâlcea al Gărzii Nationale de Mediu; Florea Alina – consilier, Agenţia pentru Protecţia Mediului Vâlcea; Ţigaret Gheorghe – serviciul monitorizare, ABA Olt; Petre Iordache, Primarul oraşului Ocnele Mari; Vladu Nicolae – consilier Primăria comunei Cernişoara.
În zona monitorizată nu există risc de prăbuşire a locuinţelor
În condiţiile actuale, în zonele aflate în monitorizare, evoluţia lentă a fenomenelor de instabilitate nu indică un pericol iminent de prăbuşire a locuinţelor.
Pentru monitorizare, operatorul minier a instituit un sistem de monitorizare pe construcţii (pe picioarele şi flanşele sondelor), respectiv pe alte repere suplimentare (în număr de 19). S-au montat repere de nivelment, amplasarea acestora efectuându-se în funcţie de acele construcţii care prezentau degradări vizibile (zonele Goruniş, ţeica III). Viteza maximă de scufundare măsurată nu depăşeşte 10 mm/an (în Goruniş), aceste influenţe datorându-se lucrărilor miniere vechi (puţuri). De asemenea, nu au fost puse în evidenţă fenomene microseismice care să pună în pericol stabilitatea zonelor monitorizate;
Având în vedere că, până la această dată, „Studiul privind asigurarea capacităţii de producţie a sării în soluţie şi a documentaţiei pentru închiderea sondelor cu rezervă epuizată din câmpul III de sonde” nu a fost finalizat, s-a convenit ca data de finalizare să fie luna aprilie 2013.
După finalizarea acestei documentatii, se va putea stabili care sunt locuintele aflate în zona de influentă a câmpurilor III si IV de sonde ce urmează a fi strămutate si ordinea de strămutare a acestora;
Operaţiunile de strămutare a locuinţelor aflate în zona de risc vor putea fi demarate după aprobarea, de către Societatea Natională a Sării S.A. (SNS) Bucuresti, a Regulamentului de strămutare (termen 01.01.2013);
SNS Bucureşti a constituit provizioanele necesare operaţiunilor de strămutare, începând cu anul 2011, într-o primă etapă urmând a fi strămutate locuinţele aflate în situaţii deosebite. Se preconizează ca operaţiunile de strămutare, să fie derulate începând cu luna martie 2013, ţinându-se cont şi de contextul economic existent;
În perspectiva anului 2013, pe baza raportului de monitorizare anuală întocmit de catre Universitatea Bucureşti, se va putea lua o decizie în ceea ce priveşte Programele de acţiuni derulate de SC Conversmin SA, în câmpurile I şi II de sonde, oraşul Ocnele Mari;
Proiectul tehnic de închidere a obiectivelor miniere Cernişoara şi Armăşeşti Vest, de pe raza comunei Cernişoara, are termen de predare 15.11.2012, lucrările urmând a fi executate de către S.C. Conversmin S.A., în funcţie de alocările prevăzute în bugetul anului 2013.

Din publicatia locala IMPACT REAL aflam ca directorul interimar de la CET Govora, domnul Ludovic Zelici, “nu vrea ca societatea sa sa fie capusata de societatile de pe platforma.”

• Consiliul Judeţean se luptă pentru salvarea Oltchim prin intermediul CET Govora

Consiliul Judeţean Vâlcea a mandatat la 19 septembrie reprezentantul judeţului Vâlcea în AGA de la CET Govora să aprobe furnizarea energiei electrice către Oltchim SA, în baza unei condiţii încheiate între SC Oltchim SA, Electrica Furnizare şi SC CET Govora. Oprirea furnizării energiei electrice către Oltchim ar fi catastrofală pentru întreaga platformă chimică. „Oltchimul se găseşte într-o situaţie deosebită, existând riscul ca în cazul în care nu se asigură cantitatea necesară de energie electrică să se întrerupă furnizarea parţială sau totală a apei brute necesară funcţionării SC CET Govora, USG Govora şi Salrom Salina Ocnele Mari şi a celorlalţi agenţi economici de pe platforma chimică, ceea ce ar putea conduce la oprirea acestora.”, spune Ion Cîlea. „Secţia care s-a pornit acum, Electroliză cu membrane, a fost oprită pe data de 22 august şi repornită pe 22 octombrie. Din punct de vedere tehnic, această instalaţie, ca să nu se înfunde cu leşie anozii, trebuie să nu staţioneze mai mult de 60 de zile, altfel ar fi însemnat o repornire a acestei secţii peste un an”. Preşedintele Consiliului Judeţean, Ion Cîlea, susţine că plata energiei furnizată de către CET Oltchimului a fost garantată până la finalul anului.

Va tăia în carne vie pentru recuperarea datoriilor

Directorul interimar al SC CET Govora, Ludovic Zelici, a ţinut să precizeze că Oltchimul nu este, de fapt, beneficiarul energiei totale furnizate de CET Govora, ci încă 32 de societăţi depind acum de energia CET ului: „Cei 11 MW n-au fost daţi pentru Oltchim exclusiv. Erau destinaţi în majoritatea lor pentru celelalte 32 de societăţi care au activitate pe platformă. Doar 2-3 MW mergeau la Oltchim. Au venit încă 31 MW. 34 MW merg direct la consumul Oltchimului, restul, la ceilalţi agenţi economici”. Ludovic Zelici a atras atenţia asupra imposibilităţii susţinerii pe termen lung a furnizării energiei către Oltchim şi deplânge situaţia „perlei chimiei româneşti”, care a ajuns acum o povară pentru Consiliul Judeţean Vâlcea. „Vorbim de zece ani despre o societate de interes naţional şi a rămas în spinarea Consiliului Judeţean să treacă prin această gaură de potenţial, ca să mă exprim aşa.”, a spus Ludovic Zelici.

Din publicatia electronica nationala COTIDIANUL aflam ca dupa neregulile constatate de Corpul de control al primului ministru “Guvernul sesizeaza DNA-ul in privinta Casei nationale de Asigurari de Sanatate.”

Corpul de Control al premierului va sesiza Direcţia Naţională Anticorupţie asupra unor posibile fapte de natură penală constatate în cadrul unei acţiuni de control privind activitatea Casei Naţionale a Asigurărilor de Sănătate (CNAS).

Corpul de Control al premierului acuză, printre multe altele că, din cauza modului defectuos în care reprezentanţii CNAS şi ai Ministerului Sănătăţii şi-au exercitat atribuţiile de serviciu privind realizarea unei evidenţe a plătitorilor contribuţiei trimestriale, nu au fost încasate venituri în sumă totală de 189,7 milioane lei, reprezentând contribuţii trimestriale aferente perioadei trimestrul IV 2009- trimestrul III 2010.

Această suma constituie pagubă la bugetul statului, prin bugetul Ministerului Sănătăţii.

Perioada supusă controlului a fost 1 ianuarie 2009-31 martie 2012, respectiv până la 30 septembrie 2012 pentru verificările efectuate cu privire la gestionarea contribuţiei datorate de deţinătorii autorizaţiilor de punere pe piaţă a medicamentelor.

A fost verificat modul de îndeplinire a atribuţiilor de către conducerea şi personalul Casei şi a respectării dispoziţiilor legale referitoare la angajarea şi efectuarea cheltuielilor la achiziţiile publice, precum şi prevederile legale privind managementul resurselor umane.

Neregulile descoperite. Ce au constatat inspectorii

“Inspectorii Corpului de Control au constatat urmatoarele:

Adunarea Reprezentantilor C.N.A.S. nu a mai fost constituita din anul 2005, fiind incalcate dispozitiile art. 67, alin.1, din OUG nr. 150/2002 privind organizarea si functionarea sistemului de asigurari sociale de sanatate si dispozitia art. 273, alin. 1 din Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii.

In perioada 01.01.2009-31.03.2012, Presedintele Romaniei si Primul-ministru nu au nominalizat reprezentanti in Consiliul de Administratie al C.N.A.S., ceea ce contravine dispozitiilor art. 276, alin. 1 si 2 din Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii.

In perioada 16.06.2011-31.03.2012, Consiliul de Administratie al C.N.A.S. nu a functionat legal deoarece a fost constituit doar din 4 membri si nu din 7 membri, asa cum prevedeau dispozitiile legale. Cu toate acestea, in cadrul unor sedinte extraordinare la care au participat, de regula, 2-3 membri, au fost adoptate hotarari cu incalcarea dispozitiilor art. 279, alin. 3 coroborate cu art. 278 din Legea 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii.

Practic, intreaga activitate a C.N.A.S. a fost decisa de un numar de 2 sau 3 membri ai consiliului de administratie care in perioada 16.06.2011-31.03.2012 au luat 13 hotarari, toate in cadrul sedintelor extraordinare.

Intrucat in perioada 25.03.2011-31.03.2012, Molnar Geza era membru atat in cadrul Consiliului de Administratie al C.N.A.S. cat si in cadrul Consiliului de Administratie al S.C. Antibiotice S.A. Iasi, a fost incalcata norma imperativa din art. 310, alin. 1 din Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, care interzice membrilor consiliului de administratie al C.N.A.S. sa detina functii in cadrul societatilor comerciale cu profil farmaceutic. In acest caz, inspectorii Corpului de Control vor sesiza Agentia Nationala de Integritate (A.N.I.) pentru verificarea aspectelor constatate.

In perioada supusa verificarilor, unele angajamente bugetare individuale/globale care au stat la baza platilor aferente realizarii sistemului informatic unic integrat nu contin date referitoare la subdiviziunile bugetare aprobate, fiind astfel incalcate prevederi legale privind angajarea, lichidarea, ordonantarea si plata cheltuielilor institutiilor publice.

Ordonantarea de plata nr. SI1717/27.10.2011 in suma de plata de 57.028.989,78 lei si ordonantarea de plata nr. SI1536/28.09.2011 in suma de plata de 3.808.415,35 prezinta corecturi/stersaturi (cu pasta alba), fara a avea inscrisa data si semnatura persoanei care a efectuat modificarea, ceea ce contravine prevederilor legale referitoare la intocmirea si utilizarea documentelor financiar-contabile.

Incepand cu data intrarii in vigoare a OUG nr. 104/2009 pentru modificarea si completarea Legii nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, respectiv data de 07.10.2009, persoanele juridice care realizeaza incasari din comercializarea in Romania a unor categorii de medicamente datoreaza o contributie trimestriala (denumita si taxa clawback).

Sumele reprezentand contributia trimestriala au acelasi regim juridic precum creantele bugetare, iar in legatura cu veniturile obtinute din contributia trimestriala, ordonatorii de credite au aceleasi obligatii ca si in cazul altor venituri bugetare.

Prin actul normativ mentionat, a fost instituita obligatia Ministerului Sanatatii, reprezentat prin Ministrul Sanatatii, si a C.N.A.S., reprezentata de Presedintele Casei, de a emite in termen de 15 zile de la data intrarii in vigoare a actului normativ, un Ordin comun continand normele de aplicare referitoare la contributia trimestriala. Ordinul comun a fost publicat in data de 15.06.2010, cu o intarziere de aproximativ 8 luni fata de termenul legal, desi in preambulul OUG nr. 104/2009 s-a mentionat ca ratiunea instituirii obligatiei de plata a contributiei trimestriale a fost „suplimentarea surselor de finantare a sistemului public de sanatate, in regim de urgenta”, prin identificarea unei surse noi de venituri bugetare care urmau a fi incasate si utilizate de catre Ministerul Sanatatii.

Emiterea cu intarziere a Ordinului comun a avut drept consecinta necalcularea si neincasarea in termenul legal a contributiei trimestriale aferente perioadei trimestrul IV 2009 – trimestrul I 2010. Prin urmare, pana la data de 15.06.2010 nu au fost depuse declaratii de catre subiectii obligatiei de plata a contributiei si, pe cale de consecinta, nu au fost emise notificari catre platitori cu privire la contributia trimestriala datorata.

Abia in 18.05.2011, la peste 10 luni de la emiterea Ordinului comun nr. 928/591/2010, C.N.A.S. a solicitat Agentiei Nationale a Medicamentului si a Dispozitivelor Medicale transmiterea in regim de urgenta a listei detinatorilor de autorizatii de punere pe piata sau comercializare a medicamentelor, care sa cuprinda informatii referitoare la datele de identificare si datele de contact ale acestora.

Pana la data de 15.05.2012, conducerea C.N.A.S. nu a elaborat proceduri operationale care sa prevada responsabilitati clare ale persoanelor cu atributii in gestionarea contributiilor trimestriale si termene precise pentru indeplinirea atributiilor, precum si un sistem de control a indeplinirii obligatiilor legale de catre platitori si personalul C.N.A.S.. Prin aceasta omisiune, conducerea C.N.A.S. a incalcat prevederile art. 2 alin. 1 si 2 din Ordinul Ministrului Finantelor Publice nr. 946/2005.

Din cauza modului defectuos in care reprezentantii C.N.A.S. si ai Ministerului Sanatatii si-au exercitat atributiile de serviciu privind realizarea unei evidente a platitorilor contributiei trimestriale, stabilirea si notificarea contributiilor datorate, urmarirea incasarii veniturilor la bugetul statului prin bugetul Ministerului Sanatatii si aplicarea sanctiunilor legale pentru neindeplinirea obligatiilor de plata de catre contribuabili nu au fost incasate venituri in suma totala de 189.763.842,03 lei, reprezentand contributii trimestriale aferente perioadei trimestrul IV 2009 – trimestrul III 2010. Aceasta suma constituie paguba la bugetul statului, prin bugetul Ministerului Sanatatii”, se arată într-un comunicat al Guvernului.

În urma controlului, s-a constatat că vinovaţi sunt “preşedintele Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, care nu a luat masuri in vederea organizarii unei evidente complete a platitorilor contributiei, stabilirii corecte a contributiei datorate de acestia, verificarii corectitudinii si realitatii declaratiilor depuse in vederea determinarii exacte a sumelor datorate de platitori, şi ministrul Sanatatii, care, in calitate de ordonator de credite, raspunde de realizarea veniturilor, in temeiul dispozitiilor art. 22, alin. 2, lit. B din Legea nr. 500/2002 privind finantele publice”.

În luna mai, premierul Victor Ponta a semnat decizia de eliberare a lui Lucian Duţă de la conducerea Casei Naţionale a Asigurărilor de Sănătate şi l-a acuzat pe acesta că, înainte de a demisiona, a înaintat facturile de încasare a taxei claw-back, generând un risc al lipsei de medicamente.

Ponta a anunţat că va cere Ministerului Sănătăţii şi organelor în drept să cerceteze toate activităţile fostului şef CNAS.

Share

Comentariile sunt închise.

 

PROTESTE LA UZINELE SODICE GOVORA

Publicat in data de 21 Feb 2013, scris de admin

PROTESTE LA UZINELE SODICE GOVORA

Noi proteste pe platforma chimica din judetul Valcea, de data aceasta la societatea privata Uzinele Sodice Govora. Nemultumiti ca actuala conducere a anuntat taiarea mai multor sporuri pentru angajati, aproximati 250 de personae au organizat marti un protest spontan. Dupa numeroase negocieri cu reprezentantii societatii, angajatii au anuntat ca vor relua protestele pe 27 februarie, [...]

Share

OLTCHIM ASTEAPTA RASPUNS DE LA BRUXELLES

Publicat in data de 21 Feb 2013, scris de admin

OLTCHIM ASTEAPTA RASPUNS DE LA BRUXELLES

Plata salariilor angajatiilor, pastrarea locurilor de munca cel putin doua luni si noi negocieri la Bruxelles pentru acordarea unui sprijin financiar pentru Oltchim, acestea au fost primele rezultate dupa intalnirea reprezentantilor autoritatilor locale, conducerea combinatului si Ministrul Economiei Varujan Vosganian de la Bucuresti. Dupa ce s-au potolit spiritele pe platforma chimica,  negocierile pentru salvarea combinatului Oltchim [...]

Share

PROTESTE LA MINISTERUL ECONOMIEI

Publicat in data de 15 Feb 2013, scris de admin

100 de angajati ai Sindicatului Liber Oltchim au plecat ieri dimineata sa protesteze in fata Ministerului Economiei. Ca si la protestele de alartaieri de pe platform chimica, muncitorii le cer guvernantilor o serie de revendicari legate de accesare a sumei de 40 de milioane de euro de la stat, platirea restantelor financiare in regim de [...]

Share

NU SUNT NEREGULI CU CORNUL SI LAPTELE

Publicat in data de 15 Feb 2013, scris de admin

Scolile valcene nu au probleme mari in privinta programului cornul si laptele, a declarat Presedintele Consiliului Judetean Ion Cilea. In urma numeroaselor verificari la mai multe unitati de invatamant, reprezentantii Consiliului Judetean nu au constatat nereguli cauzate de furnizorii de produse. Potrivit sefului Consiliului Judetean, alterarea a catorva alimente gasite in scoli se datoreaza conducerii [...]

Share

MEMORIU PENTRU OLTCHIM

Publicat in data de 15 Feb 2013, scris de admin

Insolvenţa  Combinatului Oltchim va fi transformată în faliment daca Guvernul nu va lua masuri urgent, avertizeaza deputatul Partidului Democrat Liberal Romeo Radulescu. Parlamentarul valcean a adresat recent un memoriu catre premierul Victor Ponta, alaturi de care a anexat semnaturile a 10.000 de valceni pentru salvarea locurilor de munca pe platforma chimica. Fostul primar al municipiului [...]

Share

CET GOVORA STINGE LUMINA LA OLTCHIM

Publicat in data de 15 Feb 2013, scris de admin

CET Govora a sistat definitiv energia electrica furnizata combinatului Oltchim. Adunati ieri de urgenta intr-o sedinta extraordinara, consilierii judeteni au aprobat ieri incetarea alimentarii cu energie electrica pentru societatea valceana. In prezent, Oltchimul are o datorie totala la CET in valoare de 156 de milioane de lei. In urma acestei decizii, combinatul mai are energie [...]

Share

CENTRELE SOCIALE, FARA SOLICITANTI

Publicat in data de 15 Feb 2013, scris de admin

Din ce in ce mai putini oameni saraci apeleaza la centrele sociale din judetul Valcea. Potrivit Directiei de Asistenta Sociala si Protectia Copilului Nicolae Badea, numai luna trecuta au fost depuse doar trei dosare. Daca in urma cu cativa ani zeci de persoane solicitau un adapost in anotimpul rece,  persoanele fara adapost  sunt primite in [...]

Share

IMBOLNAVIRI DE SEZON

Publicat in data de 10 Feb 2013, scris de admin

IMBOLNAVIRI DE SEZON

Sezonul rece le-a creat probleme de sanatate valcenilor si la inceputul acestui an. Peste 1200 de persoane au fost diagnosticate in aceasta perioada cu infecţii acute ale căilor respiratorii si pneumonii, majoritatea bolnavilor fiind cei cu varste cuprinse intre 15 si 49 de ani. Directia pentru Sanatate Publica Valcea a primit pentru aceasta iarna un [...]

Share

CRESTE PUNCTUL DE AMENDA

Publicat in data de 10 Feb 2013, scris de admin

CRESTE PUNCTUL DE AMENDA

Se anunta vremuri grele pentru soferii care incalca regulile de circulatie. Punctul de amenda va creste din vara la 80 de lei, atunci cand salariul minim va fi de 800 de lei. Soferii care nu folosesc centura de siguranta sunt penalizati cu pana la 3 puncte, caz in care, amenda creste de la 210 la [...]

Share

Warning: require_once(/home/valceanews_ro/valcea-news.ro/wp-content/themes/newsp/footer.php): failed to open stream: Permission denied in /home/valceanews_ro/valcea-news.ro/wp-includes/theme.php on line 996